Herno

Ontdek de ongeëvenaarde allure van Herno bij Hans Voortman! Stap in de wereld van tijdloze elegantie en Italiaanse finesse. Met een uitgebreide collectie jassen en outerwear voor heren belichaamt Herno vakmanschap en stijl. Shop nu en omarm het

ultieme in stijlvolle functionaliteit!

 
Wis selectie

Herno

Shop Herno bij Hans Voortman

Wij verkopen verschillende modellen, wil je een langere jas die je over je zakelijke outfit kan dragen naar kantoor? Geen probleem, die hebben we. Wil jij een sportievere jas, die toch perfectie uitstraalt van het merk? Dan ben je ook bij Hans Voortman aan het goede adres. Die jassen zijn gemaakt van Wol met meestal een oplopende kraag, dit geeft je een lekkere warmte op. Het voordeel van wol is dat het direct je lichaam warmte opneemt. Wat ervoor zorgt dat jij warm blijft in de koudste winters, de jassen zijn namelijk tot -30 bestendig! In onze winkel in Rijssen hebben wij verschillende jassen van Herno op voorraad. Als je komt shoppen in de winkel, heb je het voordeel dat je kan worden geholpen voor deskundig advies. Kom daarom langs in de winkel in Rijssen, Overijssel om de gehele collectie te ontdekken.


Hoe valt een Herno jas uit?

Alle Herno jassen vallen op maar uit. Het merk wil dat iedereen hun jassen kan dragen zonder dat er daarbij complicaties ontstaan. De jassen zijn iets getailleerd, dat maakt je vooral bij een langere jas, snel smaller. Bestel daarom je jas in je eigen maat, of kom de jassen shoppen in de winkel in Rijssen.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER Herno

Herno is een Italiaans merk, de snit is bijna altijd slim-fit. Wanneer je wat langer bent of breder, kies dan een maat groter.

Jazeker!

De Herno Brand Story

Jij bent vast geïnteresseerd in dit mooie merk! Hieronder vertellen we je er alles over. Wie het draagt, wat voor kwaliteit je kan verwachten, de geschiedenis en veel meer!

Geschiedenis van het merk Herno

Direct na de 2e wereldoorlog begon Giuseppe Marenzi met het merk. Hij was extreem geïnspireerd door het klimaat van Lago Maggiore, Lesa en de Erno vallei. Daar waren koude regenachtige winters, maar hete zomers. Hierdoor zag Giuseppe een gat in de markt, het produceren van kleding voor die omstandigheden. Hij was zelf in dienst bij een regenjassen bedrijf, hij kwam zelf ook uit het leger. Hierdoor vond hij het een uitdaging om de ingenieuze oplossing om de waterdichtheid van de stoffen te verbeteren door de stof castorolie te gebruiken. Dat was een zeldzame stof, die hij al met al goed wist te bemachtigen. Hierdoor kwam een goede productiestijging in het bedrijf voor. 

Het begon in het plaatsje Lesa, in de Erno vallei. Daar nam hij een oude fabriek over die in een buurt van een beek lag, die had namelijk de fabriek vanaf begin 20e eeuw voorzien van stroom. Ze hadden dus een unieke en natuurlijke energiebron. Hier begonnen ze hun fabriek die ze de naam Herno gaven, als eerbetoon aan die rivier. Giuseppe Marenzi werkte er altijd hard voor, hierbij had hij een doel wat ook gelijk zijn motivatie was, “het leveren van goed gemaakte, functionele jassen en Jacks die bestand zijn tegen regen en wind.”. Een uitdaging die startte in het kleine dorpje uit kijkend op het Lago Maggiore. 

Giuseppe was een grote sportliefhebber, dat bracht hij goed terug in zijn bedrijf. Hij had een gezonde competitieve benadering in zijn werk wat gecombineerd was met respect voor de menselijkheid. Regenjassen voor dames en heren vormden de basis van de eerste Herno productie. In de jaren ’60 kwamen de kasjmieren jassen en dubbelzijdige artikelen, gevolgd door jassen pakken en jurken voor dames. Dit was een goed proces, in 1971 breiden ze namelijk als eerste van Italië uit naar de Japanse markt, ze openden een boetiek in het plaatsje Osaka. Naast dat goed uit pakte gingen ze in de jaren 80 door naar Amerika, in deze jaren kun je goed omschrijven dat het bedrijf in hun eigen gouden eeuw zaten. 

Toen Herno in 2000 overgenomen werd door Claudio Marenzi, de jongste van de Marenzi familie. Was Herno een zeer goedlopend bedrijf met een visie op vakmanschap van hun producten.  Hierbij veranderden een aantal dingen, hij speelde er goed op in. Ze gingen een nieuwe gouden eeuw tegemoet, waarin Herno zichtbaar was in heel de wereld van mode en luxe maatwerken, alleen met nieuwe regels. Namelijk de regels van Claudio, hij was destijds begin 20 toen hij zijn nieuwe ideeën en technieken binnen het bedrijf naar voren bracht. Dat pakte goed uit, ze waren al snel leider binnen de Italiaanse kledingmarkt.

Claudio begon met het stroomlijnen van de gehele organisatie, dat deed hij om het dynamischer te maken. Zo was hij een motiverende spreken voor jong talent en concentreerde hij zich op het verkooppersoneel. Toen waagde hij een gok op de stijlafdeling die de collectie uit het klassieke boek wou halen, zonder de kwaliteit van het vakmanschap en de unieke smaak die het merk met zich meebracht. In een fabriek die is gereduceerd tot een creatieve bouwplaats, waar de traditie en het moderne van het heden gelijk aan elkaar staan. Hij maakte de jassen informeler, dat deed hij omdat hij meeging met de mode en te voldoen aan de behoeftes van de nieuwe consument. De behoeftes van de consument worden namelijk verdeeld, een jas moet waterdicht zijn, maar wel ademend. Dan krijg je al snel een zware winterjas, dat wil je klant ook niet. Een warme jas, die wel licht is. Dat is de missie die Herno is aangegaan, dat pakte goed uit. Door nieuwe productietechnologieën lukte het ze om de jassen te maken die aan die eisen voldoen.

Hierbij wou Claudio Marenzi een ding bereiken, de leider in de productieprocessen was zijn doel. Voordat je zo’n doel kan bereiken, moest Claudio een aantal stappen ondernemen. Hij nam hierbij speciale vezels die in elke soort sportkleding zit. Dat bracht ze over naar de wereld van de meer stedelijke stoffen, dat wil zeggen dat ze niet bleven bij de exclusieve stoffen waar ze in gespecialiseerd zijn. Hierbij combineerde hij zelfs kostbare exclusieve stoffen met een meer wereldse stof, waardoor je een combinatie van luxe kreeg. Doordat hij zich optimaliseerde in verschillende stoffen, pakte dat goed uit. Herno maakte namelijk al snel meer omzet, niet een klein beetje ook, maar liefst 70% een hoge omzet naar het buitenland. Dat ging maar liefst nog verder, een merk met inmiddels 70 jaar productieervaring. Daarna gingen ze zich richten op de transformaties van machines en bracht zo nieuwe innovaties in de markt; Hierbij veranderde Herno het gehele productieproces. Ze begonnen met het maken van “state-of-te-art”. Dat houdt in dat je naar een ander level gaat met je bedrijf, je probeert namelijk om alles binnen je bedrijf op het allerhoogste niveau te brengen, van de productie van de kleding tot de verkoop, wou Claudio Marenzi alles het beste van het beste te maken. Hierdoor blijf tot heden Claudio investeren in productieprocessen. Claudio Marenzi heeft één doel binnen zijn merk, het produceren van kleding die niemand anders kan na produceren. 

Herno heeft een uitspraak, de waarde van een jas kun je pas bepalen van de kwaliteit en waarde van de productie. Hiermee willen ze zeggen dat de productie van een jas het belangrijkste is. Voordat ze een jas produceren, hebben ze eerst grondig onderzoek gedaan naar de grondstoffen die ze erin verwerken en als er nieuwe technologieën zijn om een jas te kunnen produceren. Herno begint met het aanhalen van jongere medewerkers, zodat die kunnen worden opgeleid door professionals zodat ze zelf de professionals achterna kunnen. 

Waar begint het?

Het begint allemaal bij de stijlafdeling, die onderzoeken de materialen. Dit doen ze om zo de stof exclusief te maken tot de beste textielproducenten van de wereld. Een paar producenten liggen naast de fabriek in Bella, Italië. Anderen komen uit Japan, daar heeft Herno goede connecties gemaakt in de textielproductie door te werken met unieke stoffen, denk hierbij aan veel te werken met nylon. Als jij een warme jas wil voor de winter, moet die goed gevuld zijn met veren of dons. Daarbij loopt Herno niet achteraan. Herno haalt zijn dons en veren uit de voedingsindustrie die afkomstig is van vee. Er volgt een heel proces; ontsmettingsbehandelingen, stofverwijdering, wassen, centrifugeren, drogen, koelen en als laatste wordt er een strenge controle uitgevoerd met behulp van videocamera’s. 

Vervolgens komen we aan bij de ontwikkeling van de kledingstukken en de verschillende prototypes die worden geproduceerd. Voordat ze een jas definitief gaan ontwikkelen willen ze natuurlijk weten als het wel een goed model is enz. daarom produceren ze verschillende prototypes. De Herno stielen is verschillend tegenover andere merken, de meeste merken hebben een vast patroon waar ze zich aan hechten binnen de ontwikkeling, die van Herno hangt aan een haak. Dat wil zeggen dat elke nieuwe ontwikkeling is verankerd in de vrijheid van de stijlafdeling, met verschillende creaties, blijf je natuurlijk sneller uniek. Vandaar de aandacht in elk detail die te vinden is in het kledingstuk. Dat is het doel van de werknemers binnen het bedrijf, die werknemers zijn zo goed op elkaar afgestemd dat het product tot een perfecte kledingproductie brengt. Herno wil het eenvoudige, evenwichtige en authentieke in zijn kleding zien. Giuseppe Marenzi de oprichter van Herno heeft deze kennis doorgegeven aan de nieuwe generatie, Hij was zo ook burgemeester van het stadje Lesa waar het bedrijf gevestigd is, nog steeds.  Zowel in zijn kledingmerk als in zijn stad, had hij een duidelijke visie; het behouden van het unieke karakter van de eenvoudige, evenwichtige en authentieke elegantie omgeving, hetzelfde gelde voor de producten die de firma produceerde. “Ontworpen in het hart, gemaakt door hoofd en handen” zei hij.

Voor de productie heeft Herno een rode draad, dat is dat elk product uitmuntend goed de deur uit moet gaan. Dat is ook bij de keuze van de locaties waar de productie plaats vindt. Hierbij wordt voorafgaand een hele selectie gemaakt. In die selectie wordt onder andere gekeken naar de kwaliteit en de mogelijkheid om een industrieel centrum te bouwen. In de productielijn wil Herno innovatieve apparatuur gebruiken die door het bedrijf zelf ontwikkeld is, inderdaad Herno is naast een kledingmerk ook een bedrijf wat machines produceert om de kleding te maken. Denk hierbij aan een thermo-taping machine of een ultrasone hechtmachine. In Sicilië is een hub ontstaan, daar waren duizenden mensen werkloos. Herno heeft daar goed op ingespeeld. Ze hebben daar een productieketen opgezet die op maat gemaakte artikelen produceert, die producten moeten wel voldoen aan de ethische en kwaliteitsnormen van Herno. Om zo de excellentie te garanderen op basis van de Herno kledingstukken, komt de hele productie tot leven in het gehele proces. Iedereen volgt zijn eigen instrument met allemaal hetzelfde doel: het maken van de perfecte jas. Er gaan zelfs geruchten rond over het merk dat elk veertje wat in de jas wordt gestopt, speciaal wordt afgewogen. Dit doen ze om de jas zo licht mogelijk te maken.

Voordat het de deur uit gaat wordt er als laatste een kwaliteitscontrole gedaan, dat is tevens ook het handelsmerk van Herno. Elke collectie wordt namelijk geïnspecteerd volgens de kwaliteitsnormen van het bedrijf die zijn opgesteld in de 40 jaren ervaring. Dit proces wordt gedaan door mensen, die checken bij elk artikel alle naden, en meten de mouwen en omvang van het gehele artikel op. Dit zorgt dat de artikelen altijd perfect de deur uitgaan en goed aankomen bij de doorverkoper. Alle artikelen worden vervolgens in geseald en in een doos gedaan, dit is misschien wel een duurdere actie, maar zo weet Herno zeker dat de artikelen goed aankomen. 

Milieu 

Als je een groot merk wil zijn en meedoen met de andere top merken, komt het kopje milieu zeker voor in je bedrijf. Hier bedacht Herno het volgende op; de oude 19e -eeuwse fabriek is namelijk helemaal gerenoveerd met onder andere zonnepanelen. Door de zonnepanelen kan de fabriek daar volledig op draaien. Zo voorzien ze zichzelf en zelfs een klein deel van de stad Lesa in stroom. Ze hebben het nieuwe industriële gebouw naast het oude historische kantoor gebouwd als teken van respect voor de oudere generaties.  Het nieuwe industriële gebouw is zo milieuvriendelijk neergezet, er is zelfs gedacht aan de tuin. Geproduceerd van natuurlijke materialen, een verticale tuin. Als je in de tuin staat zie je dat het gehele gebouw is opgenomen om zo de visuele impact zoveel mogelijk te beperken. Het gebouw is zodanig geïsoleerd dat het is ontworpen om zo min mogelijk energie te verliezen onder de werknemers. De werkplekken zijn ingericht op het ritme van de werknemer, dat doen ze zodat de werknemer zich 100% kan geven voor het werk als die aanwezig is. Herno is naast hun voortdurende verbeteringen binnen het productieproces ook bezig met een betere overeenstemming tussen juridische processen. Herno moedigt acties aan van organisaties die het bewustzijn van elke werknemer te vergroten, ook doen ze dat om zo een veilige werkplek te organiseren zonder enige gevaren over het hoofd te zien. Om zo de werkplek van de werknemer continu te verbeteren. 

Nieuwe innovaties 

Herno is een merk wat mee gaat met te tijd, het liefst nog ervoor is. Ze produceren jassen van een apartere stof, een jas van 100% katoen zou je bij Herno niet snel tegenkomen. Afgelopen jaar kwamen ze met hun aller eerste waterdichte jas van de stof Gore-Tex infinium. Dat is een stof die bestaat uit 2 lagen. De stof is 100% waterdicht maar extreem ademend, dat maakt de jassen uniek. De stijlen van de Herno jassen is altijd gedurfd, ook een geen mode kenner kan zien dat je een apartere jas draagt die van niet zomaar een merk is. Door de gedurfde stijlen maakt het dat kledingstuk onconventioneel. De jassen zijn gemaakt voor comfort, je kan er perfect door de stad mee flaneren of een wandeling in de bergen mee maken. Daardoor is de jas ontworpen om het je zo comfortabel mogelijk te maken maar wel afdichtend in de warmte. De jassen bieden vaak een omhullende capuchon, de jas is tevens uitgerust met een waterdichte tweerits sluiting.

Wie dragen de jassen van Herno

De internationale ambities van Herno maakt het merk extreem populair over de gehele wereld. Wie namelijk inmiddels de naam Herno zegt, zegt eigenlijk een outdoorjas goed gevuld met eendenveren. Een winterjas wat warm, elegant en niet te vergeten duurzaam geproduceerd is. Een ding is bij Herno duidelijk gemaakt, de kwaliteit, zie je terug aan het prijskaartje. Herno streeft naar perfectie, door in elk seizoen een goede jas te maken voor de man, vrouw en kinderen. Ze komen niet alleen met winterjassen, elk seizoen een unieke collectie als in een verrassend geproduceerd collectie. Een nylon geproduceerde jas met veren als vulling? De perfecte italiaanse jas mag je het noemen. Een echte italiaan houd dit soort jassen niet voor vrije tijd, draagt het ook door de week over een kostuum. Niet te vergeten de Gore Tex Thermo Taping en Windstopper edities van Herno. Dat maakt de jassen niet alleen waterdicht, ook windbestendig. Dan nog wel het mooiste aan een wind en waterdichte jas, het gewicht. Herno maakt zijn jassen door vooruitstrevende technologien extreem licht vergeleken met concurrenten. Heb je een jas nodig met op bergruimte? De jassen van Herno komen met smart pockets. Dat zorgt ervoor dat jij zonder moeite al je essentials in de jas kan opbergen. Hierbij wordt een Herno jas snel bruikbaar voor veel gelegenheden. Een net feest? Sportieve outfit? Een in of outdoor gelegenheid? Een Herno jas kan niet ontbreken aan je collectie. Zoek jij een winterjas die tijdloos is, die je warm houdt en comfortabel? Twijfel niet langer en bezoek onze winkel in Rijssen, Overijssel of shop online.


Herno Sale bij Hans Voortman

Veel gestelde vraag, wanneer komt er sale op deze mooie jassen? Wil je een Herno jas maar wil je hem voor een lagere prijs aanschaffen? Schijf je in voor onze nieuwsbrief en volg op ons sociaal media. Daar kondigen wij direct aan zodra wij artikelen van Herno in prijs verlagen. Wees er snel bij zodra je die melding ziet, in de sale gaat het hard!