Submenu

FAQ

BESTELLEN

1.1 Hoe bestel ik een product?

A) Producten in je shoppingbag plaatsen
  • Via de categorieën in ons hoofdmenu zoek je naar een bepaald product, waarbij je het filtermenu aan de linkerzijde kunt gebruiken om je selectie te verfijnen.
  • Nadat je de juiste kleur en maat van het door jou gekozen product hebt geselecteerd, klik je op ‘In shoppingbag’. Nadat je dit hebt gedaan klik je op ‘Voeg toe’.
  • Rechts bovenin de website is het totaalbedrag van de door jou geselecteerde producten te vinden. Door op ‘Shoppingbag’ of ‘Afrekenen’ te klikken, kun je bekijken welke producten je geselecteerd hebt.
  • Hier vind je ook je Shoppingbag overzicht, waar je een artikel altijd nog kunt verwijderen door op het kruisje bij het desbetreffende product te klikken.
  • Klaar met winkelen? Klik dan op ‘Bestellen’ op de overzichtspagina.

B) Inloggen, registreren of bestellen zonder account
  • Log in als je al klant bent.
  • Nog geen klant? Klik dan op ‘Registreren’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Bevestigen’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail.
  • Bestellen kan bij ons ook zonder account. Klik meteen op ‘Bestellen’, vul je gegevens in en klik vervolgens op ‘Bevestigen’.

C) Bestelling bevestigen
  • In het besteloverzicht dat volgt, kun je de bestelling bevestigen.
  • Controleer je shoppingbag en adresgegevens. Je kunt nu je bezorg- en/of factuuradres nog wijzigen.
  • Klik op ‘Kies betaalmethode’ om je bestelling definitief te maken.

D) Betaalwijze kiezen en afronden van de bestelling
  • Na bovenstaande handelingen kun je een betaalwijze kiezen en bevestigen door te klikken op ‘Betalen’. Vervolgens word je doorgestuurd naar de betaalpagina.
  • Op onze website kun je betalen met iDeal, BanContact/MisterCash, Creditcard,en Giro pay.
  • Uitleg over de betaalmethodes vind je onder ‘Betalen’.

1.2 Hoe annuleer ik een bestelling?

Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet in behandeling is genomen. Dit kun je zien in de order onder ‘Status’. Neem contact op met ons via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.

1.3 Het product is niet meer beschikbaar, wat nu?

In de regel zijn de producten die op Hans Voortman Mannenmode staan beschikbaar in de winkel. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet meer beschikbaar is. Wij zullen het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten, binnen 5 werkdagen terug storten op je rekening. (Meer vragen over de ‘Retourbetalingen’ vind je onder ‘Retourneren’.)

1.4 Het product is niet meer leverbaar, wat nu?

In de regel zijn de producten die op Hans Voortman Mannenmode staan beschikbaar in de winkel. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet meer beschikbaar is. Wij zullen het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten, binnen 5 werkdagen terug storten op je rekening. (Meer vragen over de ‘Retourbetalingen’ vind je onder ‘Retourneren’.)

1.5 Overige vragen

Heb je vragen over een specifiek product? Neem dan contact op met ons op. De contactgegevens vind je via 'Winkel' in ons hoofdmenu. Voor overige vragen over het bestellen van een artikel kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.

 

BETALEN

2.1 Welke betaalmogelijkheden biedt Hans Voortman Mannenmode?

Hans Voortman Mannenmode biedt verschillende betaalmethodes. Voor deze betaalmethodes brengen wij geen extra kosten in rekening. Als je gebruik maakt van internetbankieren via ABN Amro, ING, Bunq, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers dan is iDeal de gemakkelijkste en snelste manier. Daarnaast kun je betalen met Creditcard en BanContact/MisterCash en Giro pay. 

2.2 Prijzen zijn inclusief btw

Allegenoemde prijzen zijn inclusief btw. 

2.3 Betalen via iDEAL

Je kunt betalen via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank, Bunq, of Van Lanschot Bankiers. Betalen via iDeal gaat op dezelfde manier als internetbankieren. Je hebt je bankpas en identificatiemethode nodig.
  • Je betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren.
  • Je betaalt via de veilige software van internetbankieren.
  • Betaling via iDeal is gratis.

2.4 Betalen met creditcard

Je kunt betalen met een MasterCard, Visa Maestro. Via een beveiligde SSL-server voer je je creditcardgegevens in. Je herkent de beveiligde SSL-server aan de gesloten sleutel bovenaan je scherm. Als de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd, wordt je bestelling verstuurd. Je betaalt hierbij alleen de kosten die je creditcardmaatschappij rekent. Voordelen van deze betaalmethode:
  • Je betaling gaat via een beveiligde SSL-server.
  • Wij berekenen geen extra kosten voor betalen met creditcard. 

2.5 Overige vragen

Voor overige vragen over de betaalmethodes kun je contact met ons opnemen via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274

 

VERZENDEN

3.1 Wat is de levertijd?

Besteld op:
Zondag:       Bestellignen die op een zondag worden geplaatst, worden op een maandag verzonden. Verwachte levering: dinsdag.            
Maandag:     Bestellingen die op een maandag voor 20:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Verwachte levering: dinsdag.
Dinsdag:      Bestellingen die op een dinsdag voor 20:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Verwachte levering: woensdag.
Woensdag:   Bestellingen die op een woensdag voor 20:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Verwachte levering: donderdag.
Donderdag:  Bestellingen die op een donderdag voor 20:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Verwachte levering: vrijdag.
Vrijdag:       Bestellingen die op een vrijdag voor 20:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Verwachte levering: zaterdag.
Zaterdag:    Bestellingen die op een zaterdag worden geplaatst, worden op een maandag verzonden. Verwachte levering: dinsdag.
 
Het kan voorkomen dat er incidenteel wordt afgeweken van de hierbovenstaande leveringstijden. Je wordt dan per mail op de hoogte gehouden. 
 

3.2 Welke verzendmethodes gebruikt Hans Voortman Mannenmode?

Hans Voortman Mannenmode werkt met PARCEL NL. Dit houdt in dat je pakket geleverd wordt door GLS of DPD.
  • Na je bestelling krijg je, wanneer het product is verzonden, een mail met een track & trace code. Door op deze link te klikken kan je je pakketje volgen en zien wanneer deze wordt geleverd. 
  • Wanneer je op de dag van bezorging niet aanwezig bent op het door jou opgegeven bezorgadres, wordt het pakketje door GLS of DPD aangeboden aan je buren. Je ontvangt een kennisgeving met informatie over het afleveradres. Wanneer de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, ontvang je een bericht van de bezorger. Hierop staat een ‘niet-thuis-code’. Via de aangegeven link kun je een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijd en locatie dat het jou beter uitkomt. Met deze tweede bezorging weer niet aanwezig? Dan kun je het pakketje, met de kennisgeving van de postbezorger en een geldig legitimatie bewijs, ophalen bij één van de DPD- of GLS depots. 

3.3 Wat kost verzenden?

Voor een verzending binnen Nederland rekenen wij geen extra kosten voor een betelling met een waarde van meer dan € 50,- incl. btw. 

Indien je een bestelling plaatst met een waarde van minder dan € 50,- incl. btw rekenen wij € 3,95 aan verzendkosten. 

Geef je aan dat je je pakket in het buitenland geleverd wilt worden? Zie dan onderstaande tabel voor de verzendkosten. 

Land

Verzendkosten

                

Land

Verzendkosten

België

€ 9,00

 

Letland

€ 33,00

Bulgarije

€ 32,00

 

Luxemburg

€ 13,00

Denemarken         

€ 15,00

 

Oostenrijk

€ 14,00

Duitsland

€ 9,00

 

Polen

€ 24,00

Estland

€ 32,00

 

Portugal

€ 35,00

Finland

€ 23,00

 

Roemenië

€ 31,00

Frankrijk

€ 15,00

 

Slovenië

€ 24,00

Griekenland

€ 26,00

 

Slowakije

€ 21,00

Hongarije

€ 24,00

 

Spanje

€ 21,00

Ierland

€ 37,00

 

Tsjechië

€ 21,00

Italië

€ 18,00

 

Verenigd Koninkrijk

€ 15,00

Kroatië

€ 27,00

 

Zweden

€ 19,00

 

3.4 Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.

 

RETOURNEREN

4.1 Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Graag terugsturen met originele verpakking indien dat redelijkerwijs mogelijk is. Je hebt de mogelijkheid het product thuis te passen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

4.2 Wat kan niet geretourneerd worden?

Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.


4.3 Hoe werkt retourneren?

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. (Klik hier om het het document te downloaden) 

Je kan je bestelling ook retourneren door middel van de twee onderstaande manieren. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening
van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken."

Optie 1: Via de link in je bevestigingsmail (account niet vereist)
  • Bij het bestellen krijg je een e-mail bevestiging van je bestelling. Klik in deze e-mail op de link naar je besteloverzicht. Je wordt doorgestuurd naar een overzicht op onze website waar je jouw retour kunt aanmelden. Geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
  • Let op: Ben je de bevestigingsmail kwijt? Meld de retour dan aan via jouw account. Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.

 

Optie 2: Via je account
  • Ga naar je account en klik op ‘Bestellingen’. Klik op het bewuste ordernummer en geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
  • Let op: Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.

 

Voor beide manieren geldt: Je retourneert het product aan de winkel waar je het product hebt besteld. Je kunt het product per post terugsturen naar de winkel, maar je kunt het product ook zelf terugbrengen. Het adres van de winkel kun je vinden op onze website onder 'Contact', alsmede op de factuur die je bij je bestelling ontvangen hebt. Het is helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen. Meer informatie hierover vind je onder ‘Wanneer ontvang ik de retourbetaling?‘


4.4 Kan ik mijn bestelde product ook ruilen?

De mogelijkheid bestaat een gekocht product te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur. Neem hiervoor contact met ons op via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274. Je kan ook op het retourformulier aangeven dat je een product wilt ruilen. Wij nemen dan telefonisch contact met je op. 

4.5 Wat kost retourneren?

Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Als een pakket niet voldoende gefrankeerd teruggestuurd is naar ons, kunnen wij de extra kosten voor de retourzending in rekening brengen. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier geen kosten aan verbonden.

4.6 Wanneer ontvang ik de retourbetaling?

Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

4.7 Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.

 

GARANTIE & KLACHTEN

5.1 Heb ik garantie op de producten van Hans Voortman Mannenmode?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Gaat een door ons geleverd product onverwachts kapot, neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar klantenservice@hansvoortman.nl. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.

5.2 Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Wij behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd product toegestuurd krijgt. In dit geval neem je contact met ons op. Bel naar 0548-512274 of stuur een mail naar klantenservice@hansvoortman.nl.  Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.

5.3 Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Indien je een klacht hebt over onze producten of over onze service, dan kun je contact opnemen door een mail te sturen naar klantenservice@hansvoortman.nl. Binnen 14 dagen krijg je na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie. Je kan je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

5.4 Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.

 

MIJN ACCOUNT

6.1 Hoe maak ik een account aan op Hans Voortman Mannenmode?

Ga naar registreren rechts bovenin onder ‘Account’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Registreren’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail. We gaan zorgvuldig met je gegevens om. De gegevens worden niet verkocht of ter beschikking gesteld aan derden, tenzij specifiek aangegeven.

 

Winkel eenvoudig op Hans Voortman Mannenmode door je aan te melden bij ieder bezoek. Klik daarvoor op ‘Log in’ onder ‘Account’ en vul je e-mail adres en wachtwoord in. Winkelen zonder ingelogd te zijn kan ook, bij de bestelling van producten meld je je dan alsnog aan.

6.2 Hoe wijzig ik de gegevens van mijn account?

Na ingelogd te zijn kun je je gegevens wijzigen. Dit doe je door naar je account te gaan en op ‘Gegevens’ te klikken.

6.3 Hoe verwijder ik al mijn gegevens?

Wil je uit onze database verwijderd worden? Neem dan even contact met ons op via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.

6.4 Wat is jullie Banknummer?

Ons banknummer is NL97RABO0317925121
 

6.5 Wat is jullie K.v.K-nummer?

Ons Kamer van Koophandel nummer is 6080293

6.6 Wat is jullie BTW-nummer?

Ons BTW-nummer is NL817889675B01

6.7 Overige vragen?

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.