Submenu

Retourneren

RETOURNEREN

4.1 Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Graag terugsturen met originele verpakking indien dat redelijkerwijs mogelijk is. Je hebt de mogelijkheid het product thuis te passen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

4.2 Wat kan niet geretourneerd worden?

Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Denk hierbij aan onderkleding. 


4.3 Hoe werkt retourneren?

Je kan je bestelling retourneren door middel van de twee onderstaande manieren. 

Optie 1: Via de link in je bevestigingsmail (account niet vereist)
  • Bij het bestellen krijg je een e-mail bevestiging van je bestelling. Klik in deze e-mail op de link naar je besteloverzicht. Je wordt doorgestuurd naar een overzicht op onze website waar je jouw retour kunt aanmelden. Geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
  • Let op: Ben je de bevestigingsmail kwijt? Meldt de retour dan aan via jouw account. Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.

 

Optie 2: Via je account
  • Ga naar je account en klik op ‘Bestellingen’. Klik op het bewuste ordernummer en geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
  • Let op: Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.

 

Voor beide manieren geldt: Je retourneert het product aan de winkel waar je het product hebt besteld. Je kunt het product per post terugsturen naar de winkel, maar je kunt het product ook zelf terugbrengen. Het adres van de winkel kun je vinden op onze website onder 'Contact', alsmede op de factuur die je bij je bestelling ontvangen hebt. Het is niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen. Meer informatie hierover vind je onder ‘Wanneer ontvang ik de retourbetaling?‘


4.4 Kan ik mijn bestelde product ook ruilen?

Je kan een product wat online is besteld niet ruilen. Het makkelijkst is dat je een nieuwe bestelling plaatst met de gewenste maat; dit gaat het snelst. Wel is er de mogelijkheid om op het retourformulier aan te kruisen dat je een andere maat wil ontvangen. Wanneer wij de retourzending hebben ontvangen, proberen wij jou het artikel in de gewenste maat op te sturen. 

4.5 Wat kost retourneren?

Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Je dient het product bij voorkeur aangetekend naar ons te versturen. Zo heb jij het bewijs van aflevering. Als een pakket niet voldoende gefrankeerd teruggestuurd is naar ons, kunnen wij de extra kosten voor de retourzending in rekening brengen. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier geen kosten aan verbonden.

4.6 Wanneer ontvang ik de retourbetaling?

Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval worden voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

4.7 Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.

 

GARANTIE & KLACHTEN

5.1 Heb ik garantie op de producten van Hans Voortman Mannenmode?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Gaat een door ons geleverd product onverwachts kapot, neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar klantenservice@hansvoortman.nl. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.

5.2 Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Wij behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd product toegestuurd krijgt. In dit geval neem je contact met ons op. Bel naar 0548-512274 of stuur een mail naar klantenservice@hansvoortman.nl.  Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.

5.3 Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Indien je een klacht hebt over onze producten of over onze service, dan kun je contact opnemen door een mail te sturen naar klantenservice@hansvoortman.nl. Binnen 14 dagen krijg je na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie. Je kan je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

5.4 Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.