Submenu

Ruilen & Retourneren

Klantenservice

Is de maat niet goed of voldoet het artikel niet helemaal aan je verwachtingen? Bij Hans Voortman kan je gemakkelijk jouw aankoop retourneren of ruilen. In onderstaand stappenplan leggen we uit hoe dit proces in zijn werk gaat.


 

RUILEN

Wanneer je een andere maat of kleur wenst, dan kan je deze gemakkelijk omruilen. Dit kan op 3 manieren.

Manier 1: nieuwe bestelling

De eerste manier is het makkelijkst en het snelst. Kijk of jouw gewenste artikel nog voorradig is in de webshop en plaats een nieuwe bestelling. Stuur je andere product terug.

Manier 2: aangeven op het retourformulier

Je kan jouw product ook omruilen via door het herroepinsformulier in te vullen. Geef op dit formulier aan welk product en welke maat je zou willen hebben. Kijk voor de productcodes en beschikbare maten op de webshop bij de productomschrijving. Voeg dit forumlier bij je retourzending. Wanneer wij jouw retourzending hebben ontvangen, krijg je hiervan bericht. Wanneer wij het door jou gewenste artikel op voorraad hebben, sturen wij deze gratis naar je toe.

Manier 3: omruilen in de winkel

Je kan jouw bestelling ook gemakkelijk omruilen in de winkel.


 

RETOURNEREN

Stap 1: De retourneertermijn: 14 dagen na ontvangst

Wanneer je bij Hans Voortman Mannenmode BV een bestelling hebt geplaatst in de webshop, heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Deze bedenktermijn gaat in wanneer jij, of een door jou aangewezen derde, de bestelling fysiek in bezit krijgt.

Binnen deze termijn dien je jouw aankoop te retourneren of ons ten minste op de hoogte te stellen van het feit dat je afziet van jouw aankoop; dit heet herroepen. Herroepen doe je door middel van het invullen van het herroepingsformulier. Nadat je ons hiervan op de hoogte hebt gesteld heb je 14 kalenderdagen om de bestelling aan ons te retourneren.

Stap 2: De te retourneren artikelen

Controleer of alle merklabels/kaartjes en het paslabel met originele blauwe tie-wrap bevestigd zijn aan de producten die je wilt retourneren. Zorg ervoor dat de producten die je wilt retourneren in ongeschonden staat zijn. Het gebruik voor andere doeleinden dan passen is niet toegestaan. Wij kunnen je aansprakelijk stellen voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Artikelen uit de sale kunnen ook worden geretourneerd.

Stap 3: Print een retourformulier uit via je account. 

Ga naar deze pagina om in te loggen. Selecteer in je account de knop "bestellingen". Je ziet nu een overzicht van de bestellingen die je nog kan retourneren. Op deze pagina kan je een retourformulier dowloaden. Print deze uit en vul deze in. 

Stap 4: De retourzending en kosten

Verpak jouw retourzending het liefst in de originele verpakking. Indien dit niet mogelijk is, vragen wij je vriendelijk om jouw retourzending goed te verpakken. Het risico bij een retourzending is je eigen verantwoordelijkheid. Hans Voortman Mannenmode is niet verantwoordelijk voor beschadigingen aan de bestelling die optreden tijdens de retourzending.

Voor de kosten van de retourzending ben je zelf verantwoordelijk. Wij vragen je vriendelijk om de retourzending te versturen met handtekening voor ontvangst en het verzendbewijs te bewaren. Dit is echter niet verplicht. Het goedkoopst kan je versturen via een GLS-pakketpunt. Je hebt ook de mogelijkheid om de retourzending terug te brengen in de winkel. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Stap 5: De terugbetaling.

Na de ontvangst van de retourzending zetten wij ons in om deze zo snel mogelijk af te handelen. Het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten van heenzending worden uiterlijk binnen 14 dagen, middels dezelfde betaalmethode die is gebruikt voor het betalen van de bestelling, teruggestort. Wij streven ernaar om op dezelfde dag van de ontvangst van de retourzending het bedrag terug te betalen. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot het tijdstip wanneer wij de retourzending hebben ontvangen, of wanneer jij hebt aangetoond dat de goederen naar ons zijn verzonden.