Veelgestelde vragen

Kan ik mijn bestelling in de winkel terugbrengen?

Je kan je bestelling gratis in de winkel retourneren. Wij nemen deze in ontvangst en je wordt via e-mail over de verdere afhandeling op de hoogte gehouden. Het is niet mogelijk om het retourbedrag contant of via terugpinnen in de winkel te ontvangen. Meer informatie over retourneren.

Kan ik mijn bestelling gratis retourneren?

Voor de kosten van het retourneren van jouw aankoop ben je zelf verantwoordelijk. Het goedkoopst retourneren kan via een GLS-pakketpunt. Verstuur jouw aankoop, voor zover mogelijk, in de originele verpakking. Wij raden je aan om te versturen met handtekening voor ontvangst. Meer informatie over retourneren.

Kan ik mijn product ook ruilen?

Ja dit dan. Het makkelijkst is om opnieuw jouw gewenste item in de juiste maat te bestellen. Het is ook mogelijk om op het retourformulier aan te geven welke maat je zou willen ontvangen. Wanneer wij het product hebben ontvangen, sturen wij de gewenste maat op. Je wordt hiervan via e-mail op de hoogte gehouden. Meer informatie over retourneren.

Moet ik thuis zijn om mijn bestelling te ontvangen?

Jouw bestelling wordt altijd aangetekend verzonden. Dit houdt in dat je moet tekenen voor ontvangst. Ben je niet thuis, dan wordt het pakket soms aangeboden bij de buren. Van GLS krijg je hierover bericht. Wanneer het pakket bij de tweede bezorgpoging niet kan worden afgeleverd, krijg je een e-mail met een uitnodiging om een alternatieve bezorgdatum te kiezen of de mogelijkheid om je bestelling bij een GLS-pakketpunt in de buurt op te halen. 

Hoeveel dagen heb ik om te retourneren?

Wanneer je bij Hans Voortman Mannenmode BV een bestelling hebt geplaatst in de webshop, heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Deze bedenktermijn gaat in wanneer jij, of een door jou aangewezen derde, de bestelling fysiek in bezit krijgt. Binnen deze termijn dien jouw aankoop te retourneren of ons ten minste op de hoogte te stellen van het feit dat je afziet van jouw aankoop; dit heet herroepen. Herroepen kan je doen door middel van het invullen van het herroepingsformulier. Nadat je ons hiervan op de hoogte hebt gesteld heb je 14 kalenderdagen om de bestelling aan ons te retourneren.

Waarom zit er een paslabel aan mijn product vast?

Aan alle items die je bij Hans Voortman besteld, bevestigen wij een paslabel. Zie de informatie op het paslabel waarom we dit doen. Retourneren zonder waardevermindering is alleen mogelijk, indien het paslabel met originele gele tie-wrap is bevestigd en er geen aanwijzingen zijn dat deze is verwijderd is geweest. Wanneer je een item retourneert zonder aangehecht paslabel, kunnen wij aan jou de waardevermindering doorberekenen. Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice.

Wat is de verwachte levertijd?

Wanneer je de bestelling op werkdagen voor 18:00 uur succesvol hebt geplaatst, wordt jouw bestelling normaal gesproken de volgende werkdag aangeboden door GLS. Bekijk de pagina Bezorging voor meer informatie.

Ontvang ik een Track en Trace code?

Je ontvangt per e-mail een Track en Trace code van GLS zodra jouw bestelling is verzonden.

Waar vul ik mijn kortingscode in?

In de winkelmand kan je onderaan klikken op de knop “kortingscode invullen”.

Waarom heb ik nog geen orderbevestiging ontvangen?

Wanneer je succesvol een bestelling hebt geplaatst, krijg je een orderbevestiging via e-mail. Heb je deze e-mail 30 minuten na het plaatsen van jouw bestelling nog niet ontvangen? Bekijk dan de spamfolder. Kan je de e-mail nog niet vinden? Controleer dan je ingevulde e-mailadres en neem contact op met de klantenservice.

Welke betaalmethoden zijn er?

Op onze website kun je betalen met iDeal, PayPal, GiroPay, BanContact/MisterCash, en Creditcard. Ook kan je betalen met AfterPay. We rekenen € 0,95 aan betaalkosten voor een bestelling via AfterPay. Ga naar de pagina Bestelen & Betalen voor meer informatie. 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Mocht je nog geen verzendbevestiging via e-mail hebben gehad, dan kan je jouw bestelling annuleren of wijzigen door te bellen naar 0548-512274. (Ma-Zat 9:30-17:30). Je kan ook mailen naar klantenservice@hansvoortman.nl, echter bellen is het meest praktisch. Wanneer je een verzendbevestiging hebt gehad, dan kan je je bestelling niet meer annuleren of wijzigen.

Weet ik zeker dat ik bij Hans Voortman echte merkkleding koop?

Bij Hans Voortman weet je zeker dat je echte merkkling koopt. Wij zijn officiële reseller van alle merken die je in de winkel of online kan vinden. Merken als Stone Island en Parajumpers kan je dus met een gerust hart shoppen. Dit kan je meestal controleren op de website van het kledingmerk. Vaak is de kleding ook voorzien van een code, de Certilogo-code, die je kan invullen op www.certilogo.com om zo de authenticiteit vast te stellen. Daarnaast kan je onze reviews op Facebook of Google checken.

Zijn de getoonde prijzen op de website inclusief btw?

De vermelde prijzen op de website zijn altijd in euro (€) en inclusief btw.

Worden er verzendkosten gerekend?

Is je totale orderbedrag onder de €60,00? Dan wordt er €4,95 als verzendkosten in rekening gebracht. 

Hoe annuleer ik een bestelling?

Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet in behandeling is genomen. Dit kun je zien in de order onder ‘Status’. Neem contact op met ons via klantenservice@hansvoortman.nl of via telefoonnummer 0548 - 512274.

Hoe bestel ik een product?

A) Producten in je shoppingbag plaatsen
  • Via de categorieën in ons hoofdmenu zoek je naar een bepaald product, waarbij je het filtermenu aan de linkerzijde kunt gebruiken om je selectie te verfijnen.
  • Nadat je de juiste kleur en maat van het door jou gekozen product hebt geselecteerd, klik je op ‘In shoppingbag’. Nadat je dit hebt gedaan klik je op ‘Voeg toe’.
  • Rechts bovenin de website is het totaalbedrag van de door jou geselecteerde producten te vinden. Door op ‘Shoppingbag’ of ‘Afrekenen’ te klikken, kun je bekijken welke producten je geselecteerd hebt.
  • Hier vind je ook je Shoppingbag overzicht, waar je een artikel altijd nog kunt verwijderen door op het kruisje bij het desbetreffende product te klikken.
  • Klaar met winkelen? Klik dan op ‘Bestellen’ op de overzichtspagina.

B) Inloggen, registreren of bestellen zonder account
  • Log in als je al klant bent.
  • Nog geen klant? Klik dan op ‘Registreren’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Bevestigen’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail.
  • Bestellen kan bij ons ook zonder account. Klik meteen op ‘Bestellen’, vul je gegevens in en klik vervolgens op ‘Bevestigen’.

C) Bestelling bevestigen
  • In het besteloverzicht dat volgt, kun je de bestelling bevestigen.
  • Controleer je shoppingbag en adresgegevens. Je kunt nu je bezorg- en/of factuuradres nog wijzigen.
  • Klik op ‘Kies betaalmethode’ om je bestelling definitief te maken.

D) Betaalwijze kiezen en afronden van de bestelling
  • Na bovenstaande handelingen kun je een betaalwijze kiezen en bevestigen door te klikken op ‘Betalen’. Vervolgens word je doorgestuurd naar de betaalpagina.
  • Op onze website kun je betalen met iDeal, BanContact/MisterCash, Creditcard,en Giro pay.
  • Uitleg over de betaalmethodes vind je onder ‘Betalen’.