FILTERS

SORTEER

Campagne
doelgroep

Productgroep
merk

maat

kleur
prijs

Wis selectie

WOOLRICH

Wat kenmerkt Woolrich?

Bij Woolrich denk je meteen aan outdoorkleding met een fantastische kwaliteit. Woolrich is de oudste outdoor fashion producent van de VS. Woolrich is bekend van de modieuze parka's met bontkraagmuts. Alle jassen zijn afgewerkt met een speciale coating die beschermt tegen water, wind en vlekken. Dit seizoen hebben wij weer een uitgebreide collectie winterjassen van Woolrich. Nieuw in de collectie zijn de Woolriche sweaters polo's. Op zoek naar een fashionable, duurzame, warme winterjas of juist dunne zomerjas? Woolriche is dan een goede keuze!

 

VEELGESTELDE VRAGEN OVER WOOLRICH

Hoe valt Woolrich kleding uit?

De kleding van Woolrich valt normaal uit. Bestel je eigen maat die je gewend bent.

Wanneer is de Woolrich sale?

Wil je op de hoogte blijven wanneer de Woolrich sale start? Volg ons dan op Facebook en Instagram of schrijf je in voor de nieuwsbrief. Je weet dan zeker dat je de start van de Woolrich sale niet mist.
 

De Woolrich Brand Story

Het hele avontuur van Woolrich begon in 1830 door John Rich en Daniel McCormick in Amerika. Het begon allemaal met het produceren van wollen dekens voor houthakkers in de omgeving. Dat pakte goed uit, de wollen dekens bleken meer in de aandacht te komen. Ook in de Amerikaanse burgeroorlog toen de dekens aan soldaten werden meegegeven om zo in de meest slechte omstandigheden warm te blijven. Die goede verkoop bracht John Rich maar op één idee, het produceren van kleding die dezelfde eigenschappen heeft als de dekens. Hierbij zat hij erover na te denken om een fabriek te beginnen. De timing was goed. Aan het begin van de 20e eeuw kwamen talloze arbeiders naar Pennsylvania samen om stoommachines te bouwen en spoorbanen aan te leggen. Er volgde een sterke vraag naar warme kleding, met name kleding die zowel comfortabel was als bestand tegen alle weersomstandigheden. Daar heeft Woolrich goed gebruik van gemaakt. John heeft 15 jaar later in 1845 een bedrijfspand gekocht waar hij kon uitbreiden, dat is hem zo goed gelukt dat tot vandaag de dag het gebied nog steeds bekend staat als “Woolrich, Pennsylvania”

 
 

Internationale ambities van Woolrich

Rond de jaren 70 werd kamperen extreem populair, toen kreeg Woolrich concurrenten waar ze zich niet van konden onderscheiden. Zo heeft Woolrich ruim 1200 werknemers ontslagen en 6 fabrieken gesloten door het hele land. Toen hebben ze gezocht naar goedkopere manieren om de productie voort te laten gaan, hierbij kwamen ze op het idee om werk uit te besteden aan Mexico. Wederom pakte het goed uit, ze kwamen meer in de aandacht door goede marketing en waren sponsor in een aantal films die vaak bekeken werden. Door de jaren groeit Woolrich weer en maakten ook andere lijnen in hun jassen, denk hierbij aan een luxere lijn en een sportieve lijn. Ook maakte Woolrich Limited edition jassen, om zo het merk een meer exclusieve look te geven tegenover andere concurrerende merken. In 1972 werd het tweede sterproduct van het merk geïntroduceerd. De originele Arctic Parka, gemaakt voor arbeiders aan de pijpleiding in Alaska, is ontworpen om de extreme weersomstandigheden van de meest noordelijke staat aan te kunnen. Het kledingstuk werd een onmisbare bescherming tegen de wind, regen, sneeuw en gemiddelde temperaturen van 30 ° C onder nul. Tegenwoordig is de Arctic Parka uitgebreid naar alle breedtegraden en heeft hij een aantal veranderingen ondergaan om dezelfde waarde te houden met de veranderende mode. Naast zijn goede kwaliteit, ligt de aantrekkingskracht van de jas in de subtiele maar nauwkeurige interpretatie van de hedendaagse smaak. Het succes van de parka was en is nog steeds van groot belang om Woolrich tot een leverancier van duurzame outdoor kleding en sportkleding te maken.

Het moderne Woolrich

In 2007 stierf Roswell Brayton, Jr., de oude president en CEO van het bedrijf. Dit was na het instorten op het hoofdkantoor van Woolrich. Hij was de zesde generatie van Woolrich en kwam in 1977 bij het bedrijf. In 1997 werd hij CEO van het bedrijf Woolrich. De huidige president, Nick Brayton, en vicepresident Joshua Rich, vertegenwoordigen de zevende en achtste generatie van de Rich-familie die in het management van het bedrijf dienen. De voormalig Woolrich co-creatief directeur, Daiki Suzuki. Dat is de man die Woolrich in de jaren ’70 naar Japan heeft gehaald. Waardoor de out wear modetrend zich tot een populaire style ontwikkelde in het land. 

Recente ontwikkelingen bij Woolrich

Het merk is in 2016 voor een deel overgenomen door het Italiaanse bedrijf WP Lavori, daardoor moesten ze verhuizen uit de VS. Daardoor is Woolrich nu een internationaal bedrijf geworden. Het Japanse bedrijf Goldwin Inc. Nam in dit jaar ook een deel van het nieuw opgezette bedrijf over. 2 jaar verder in 2018 kondigde het bedrijf aan dat het zijn laatste fabriek in Woolrich, Pennsylvania definitief zou sluiten. Dankzij een ingeving van W.P. Lavori in Corso werd Woolrich naar Europa gehaald, waarop Woolrich zich tot een van de stoerste en populairste kledingmerken ontwikkelde. “Comfort, Duurzaamheid, Bestendigheid, Warmte en Eenvoud” dienen als leidraad voor Woolrich. Het zoeken naar stoffen, de affiniteit met detaillering, lijnen, pasvorm, duurzaamheid, hitte en bescherming zijn kenmerken die dit merk tot een symbool maken voor iedereen die met kleding een ontspannen maar herkenbare lifestyle wil uitdrukken. WP heeft zich deze waarden eigen gemaakt en het merk zodanig ontwikkeld dat het in heel Europa succes oogst. Woolrich breidt zich verder uit in Europa. Na Italië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, verovert Woolrich ook Nederland, België, Scandinavië, Frankrijk, Engeland en Rusland.  Ook was het voormalige bedrijf WP Lavori verkocht aan L-GAM Advisers. In 2007 stierf Roswell Brayton, Jr., de oude president en CEO van het bedrijf, na het instorten op het hoofdkantoor van Woolrich. Hij was een zesde generatie lid van de Rich-familie en kwam in 1977 bij het bedrijf en werd in 1996 president en het jaar daarop CEO. De huidige president, Nick Brayton, en vicepresident Joshua Rich, vertegenwoordigen de zevende en achtste generatie van de Rich-familie die in het management van het bedrijf dienen. Zo zie je dat de markt van outdoor kleding en uitrustig weinig andere eigenschappen heeft gekregen in de 200 jaar. Die markt streeft nog steeds naar een jas die ontworpen is met het oog op prestaties, functionaliteit en duurzaamheid. Inmiddels gaan ze daar verder in, de jassen van vandaag de dag moeten bestendig zijn tegen een sneeuwstorm mocht je met de top merken willen concurreren.

 

 

Woolrich In Dept Review

Nu je toch hier bent ben je zeker geïnteresseerd in het merk Woolrich. Hieronder volgt de Brand Story van dit mooie merk. 

Wie draagt er nou Woolrich?

Ben jij een man die streeft naar een perfecte winterjas? Dan mag Woolrich niet ontbreken in jouw kledingkast. Het ruim 180 jaar oude merk streeft naar kwaliteit van het merk, ben jij een zakenman en zoek jij een nette en warme jas voor over je dagelijkse outfit? Woolrich heeft verschillende lijnen in hun collectie. Denk hierbij aan een dikke winterjas met een iets grovere stof met een bontkraag, perfect om je outfit mee af te ronden. Of ga voor een gladde stof zonder een bontkraag, vooral populair onder de jongeren. Op een sportieve jeans is dat soort jas gaaf te combineren. Mensen die al een Woolrich jas hebben gekocht weten dat je jarenlang met de jas door kan, dat maakt het een goede investering. De Woolrich jassen zijn uitgerust met een katoen – nylon mix en behandeld met een wind en waterbestendige teflon laag voor extra bescherming. De jas is opgevuld met eenden dons wat direct zorgt voor warmte zodra je de jas aantrekt. Het dons vormt ook om je lichaam, wat zorgt voor extra comfort. Elke jaszak van een Woolrich jas is van binnen fleece stof, zo hou je je handen warm in koude omstandigheden. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat Woolrich de beste bontkraag heeft van alle concurrerende merken. In een Woolrich bontkraag zit het minste formaldehyde, dat is een stof die schadelijk kan zijn voor de consument. Hetzelfde geldt voor ethoxylaten, in een Woolrich jas zit maximaal 44mg, in een van de concurrerende jassen zit maar liefst 70x zoveel. Er zit een strenge norm aan, dat wil zeggen dat Woolrich hun kleding zo perfect mogelijk willen maken voor de consument.

Woolrich embleem/badge

De bekende strip met klittenband aan de kraag waar Woolrich op staat. Dat is het embleem wat het merk duidelijk maakt, je kunt hem voor de rits vastmaken zodat hij zichtbaar is voor diegene die tegenover je staat. Je kan hem ook onder je muts vastmaken, zodat het merk niet te zien is bij je nette Woolrich jas. Niet elke jas heeft de strip, andere lijnen van het merk hebben alleen op de zijkant van de linkerschouder een kleine merk batch. Ook is een klein stukje van het logo weergegeven in de naad aan de rechterachterkant van je jas in de kleur rood, een ding wat niet mag ontbreken bij echte kenners. 

Woolrich bering jackets

Wil je wel een Woolrich jas maar geen parka, dan ben je bij Hans Voortman ook aan het goede adres. In ons assortiment bevindt zich ook een Bering Jacket, een lichte dons jas van Woolrich. Deze getailleerde jas is gevuld met eenden dons en gemaakt van polyester. Dat zorgt voor een kleine stretch die in de jas is verwerkt, ook krijg je zo een lichte jas die je makkelijk mee kan nemen of opvouwen.

Woolrich Luxery sweaters

Afgelopen jaar heeft Woolrich een aardige assortiment uitbreiding gedaan, ze zijn begonnen met het produceren van sweaters en shirts. De stoere sweaters worden verkocht in verschillende kleuren. Op de voorkant van de sweater wordt het merk in een 3d vorm bedrukt, Woolrich zegt daar zelf het volgende over “zo creëer je een vintage uitstraling wat de consument aantrekt”. De sweaters zijn van binnen afgewerkt met een fleece stof wat direct zorgt voor warmte zodra je de sweater aantrekt. De sweaters zijn net zoals de shirts slim fit, dit wil zeggen dat ze mooi aansluiten op je lichaam. De trui is uitgerust met een kleine crew Neck, dat wil zeggen dat je sweater een ronde hals heeft met een beetje elastiek erin verwerkt. De kleuren die Woolrich levert zorgen voor een levendige uitstraling in de kledingkast.

 

Woolrich Tech stretch Artic parka

Dit jaar presenteert Woolrich de nieuwe lijn Tech Stretch artic parka. Deze winterjas is gemaakt voor alle weersomstandigheden, je kunt er door regen mee wandelen en droog blijven. Wat je snel hebt bij een wind en water dichte jas is dat hij niet ademt. De Woolrich Tech Stretch is een wind en waterdichte jas die door nieuwe technologieën een ademende winterjas is. Als je deze jas aanhebt houdt die je warm in de koudste dagen. De kwaliteit van deze jas is fenomenaal, weinig andere merken kunnen concurreren met de kwaliteit en klasse van Woolrich. 

  • Sportief design, maar toch netjes

Het oude merk Woolrich heeft verschillende sportieve lijnen waaronder deze lijn. Deze jas beschikt over een gladde stof met verschillende zakken op de jas verwerkt. Door de uitstraling die Woolrich uitstraalt maakt dit een nette jas. De zakken zijn strak afgewerkt met knopen, de knopen worden voor een klassiekere uitstraling waardoor deze jas goed aansluit bij de stijlen van vele consumenten.

  • Warm en comfortabel

De jas is gevuld met eenden dons om zo de warmte van de consument vast te houden. De jas is uitgerust met een capuchon die je aan de voorkant dicht kan maken met een kin beschermer. Door de stretch stof die in de jas verwerkt zit zal dit zorgen voor een optimaal gebruikerscomfort. De jassen die op de jas verwerkt zitten mogen niet ontbreken, die zorgen niet alleen voor voldoende opbergruimte, maar ook voor een praktisch gebruikerscomfort. 

 

Woolrich kwaliteit

Je vraagt je natuurlijk een keer af bij deze dure jassen als het je geld waard is, dit is waar. De prijs komt nooit helemaal door de kwaliteit, alhoewel je wel jaren met een Woolrich jas kan. De prijs van de jas komt voornamelijk door de prestaties die de jas levert. Als jij een goedkopere polyester winter jas hebt, die ook goed geïsoleerd is kan die alsnog niet tippen aan de jassen van Woolrich. Woolrich produceert al hun jassen 100% zelf, ook de vulling doen ze dus zelf. De vulling is dons, er is geen één product wat beter isoleert dan dons, het neemt namelijk direct je lichaamswarmte op in de jas.

Woolrich sale

Wil jij een Woolrich jas alleen ligt dat boven je budget? Schrijf je dan direct in voor onze nieuwsbrief, elke week verzenden wij een nieuwsbrief waar wij bepaalde acties of nieuwe dingen inzetten, zo blijf je altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Volg ons ook op sociaal media, facebook of Instagram om op de hoogte te blijven van sale of winacties!

Woolrich shoppen

Onze winkel voorraad staat gelijk aan de webshop voorraad, twijfel je om hem online te bestellen? Kom dan naar onze winkel en pas de jas aan! Als je hem besteld in onze webshop zorgen wij ervoor dat de jas zo goed mogelijk bij u aankomt om u de beste ervaring te geven!

Klantenservice